رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هشدار داد:

گردش ۲۰ زیرسویه مختلف کرونا در کشور

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:

افزایش بیمار‌های تنفسی از اواسط مهر | روند ابتلا به کرونا ثابت است

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه از اواسط مهرماه روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند، گفت: در روند ابتلا به کووید-۱۹ نیز در کشورمان تغییر خاصی را شاهد نیستیم و مدتی است که تعداد موارد ابتلا به این بیماری ثابت است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه از اواسط مهرماه روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند، گفت: در روند ابتلا به کووید-۱۹ نیز در کشورمان تغییر خاصی را شاهد نیستیم و مدتی است که تعداد موارد ابتلا به این بیماری ثابت است.
کد خبر: ۱۴۲۲۵۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر بابک عشرتی در پاسخ به این پرسش که آیا روند ابتلا به کرونا در کشورمان دوباره افزایشی شده است؟ گفت‌: اتفاق عجیبی در روند ابتلا به کرونا نیفتاده و‌ افزایش موارد ابتلا به بیماری مربوط به ‌ کل عفونت‌های حاد تنفسی است.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل پاییز و کاهش دمای هوا روند ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا  نیز افزایش پیدا می‌کند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: بنابراین تغییر خاصی در روند ابتلا به کووید-19 نیفتاده است و می‌توان گفت مانند سال‌های گذشته از نیمه دوم مهر به بعد آمار ابتلا به بیمارهای تنفسی افزایش می‌‌یابد.

دکتر عشرتی تاکید کرد: به این ترتیب شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و در صورتی که نشانه‌های ابتلا به بیمارهای تنفسی در آنها دیده شد از حضور در جمع خودداری کنند.

به گفته وی با شروع فصل آغاز به کار مراکز آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیز باید به این مساله توجه داشته باشند و در صورت ابتلا به بیماری در مدارس و دانشگاه‌ها حاضر نشوند.‌

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به این پرسش که آیا در روند ابتلا به کووید-19 در کشورمان تغییری ایجاد شده است؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: روند ابتلا به کووید-19 ‌مدتی است که در کشورمان مانند سایر مناطق دنیا ثابت است.

‌دکتر عشرتی درباره اینکه آیا سویه‌ جدیدی از کرونا در کشورمان شناسایی شده است؟ نیز افزود: سویه جدیدی در کشورمان شناسایی نشده است و سویه‌های پیشین امیکرون ‌همچنان فراگیر  هستند.

وی بیان کرد: اکنون بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست و شهروندانی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، بهتر است، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان درباره تزریق واکسن کرونا نیز توضیح داد: در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز شهروندان باید براساس دستورالعمل کمیته ملی واکسن کرونا اقدام کنند و افرادی که در  گروه‌های پرخطر قرار دارند و حدود یکسال از تزریق دوز سوم واکسن آنها می‌گذرد، بهتر است، برای تزریق دوز چهارم اقدام کنند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها